Z jakiego powodu powinno się pomyśleć nad promocją własnej strony internetowej
Prowadząc przedsiębiorstwo, dosłownie bardzo małe, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie istnienia w internecie dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na nieznacznych jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy specjalistyczna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie powinno się również pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. O ile jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z bezpłatnych serwerów, darmowych stron czy też darmowych wizytówek. Trzeba natomiast pamiętać, że w sytuacji darmowych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest przeważnie nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest również pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient częstokroć szuka określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że w znaczącej liczbie sytuacji są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, dosłownie wtedy gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Bardzo podobnie w jaki sposób z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, najczęściej otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w tekst jedynie jednej, dwóch. Warto dodać, że pierwsze wrażenie jest najistotniejsze, jeżeli będziemy posiadać usterki, brzydką grafikę albo źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie najlepsza strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze mojej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinieneś również wiedzieć dla jakiej grupy targetowanej naszych kontrahentów pragniemy dotrzeć, gdyż całkiem inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, zupełnie inaczej dla osób starszych tak samo jak inaczej dla klientów na produkty normalnego użytku, a zupełnie inaczej dla towarów niszowych w dużej liczbie przypadków elitarnych, ekskluzywnych. Trzeba też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można by nawet śmiało stwierdzić, że tego rodzaju łącze ma mniejszość Internautów. Dlatego przy tworzeniu strony www musisz uwzględnić czy chcemy sporo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można z pewnością połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik preferuje oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w większości przypadków mężczyźni i kobiety nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, niemniej jednak które żądają należycie wykonanej, profesjonalnej usługi. Aktualnie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług , a ponadto zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. żadna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak każdy chciałby spostrzec w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.
‹ Internet zmienił oblicze ogłoszeń – social media Znajdź właściwy kredyt – najtańszy kredyt suwałki ›
Comments are currently closed.